Aktivistički bioskop: Killing Us Softly

Posted: 01/03/2012 in Uncategorized

Ovog meseca pripremili smo dva filma kojima želimo da skrenemo pažnju na stereotipe i na predstavljanje žena u društvu kao pasivne, opsednute svojim telima, u stalnoj trci razapete da budu uspešne poslovne žene, da budu uzorne majke i žene. Ovakva slika u društvu koja se stvara svaki dan podržava nasilje nad ženama. Društvo nalazi izgovore za verbalne napade, pasivno ponašanje društva, prihvata dodeljene uloge koje su uvek ograničene polom. Šta je pol, a šta rod? Šta je feminizam, i zašto se slavi 8. mart?

Infoteka vas poziva na Aktivistički bioskop

Omladinski centar CK13, Vojvode Bojovića 13, Novi Sad

7. mart 2012. 19h „Killing Us Softly“/Ubijaju nas tiho“

ulaz je slobodan

Videćete

Kako je reklamna industrija izobličila žensko telo, kako je naterala žene da mrze svoje telo, i na koji način društvo podstiče destruktivne ideale ženstvenosti.

Razmišljajte o marketinškim kampanjama kritički, shvatajte reklame ozbiljno, jer utiču na vaš način života i ulogu u društvu. Društvo pasivno kroz industriju podržava i odobrava poremećaje u ishrani, seksizam i nasilje nad ženama!

Pionirski rad Džin Kilborn je potstakao razvoj i popularizaciju izučavanja položaja žene na reklamama u okviru rodnih studija.Njen nagrađivani serijal „Killing us Softly“/“Ubijaju nas tiho“ je uticao na milione mladih na fakultetima i srednjim škola gde su projekcije i diskusije organizuju od 1979. godine kada se prvi deo iz serijala ovih filmova pojavio. U ovom delu filma Džin Kilborn se osvrće na svet „advertajzinga“, koliko se promenio u poslednjih 25 godina i na koji načinreklme stvaraju iskrivljenu sliku o ženama, njihovu ulogu, imperativ kakve bi žene trebale da izgledaju i kako da se ponašaju.

Uz šalu i opaske i koristeći preko 160 slika/predstava žena u reklamama, Džini Kilborn pravi paralele sa početkom svog rada na sakupljanju isečaka reklama poznatih marki, video snimaka reklam i otkriva
Ona orhabruje kreativni dijalog, poziva prisutne i gledaoce da posmatraju već poznate slike nametnutne predstave žene, na drugačiji način, na način koji im daje snagu da se odupru stereotipima da i da ih podstakne na akciju.

Džin Kilborn je autorka serijala 4 filma „Killing us Softly, Advertisin

g’s Image of Women“ i autorka nagrađene knjige „Ne možeš kupiti ljubav: Kako reklame menjaju naša osećanja i način razmišljanja“/ (Can’t Buy My Love: How Advertising Changes the Way We Think and Feel), o marketiškoj industriji se bavila i kao koautorka knjige „So Sexy So Soon: The New Sexualized Childhood“

trajanje: 34 min

Autorka: Džin Kilborn
Produkcija: Media Education

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s